מושג השם נשיה

לפני שנתיים בערך ירד אלי רעיון לקורס חדש וארוך שמיועד למטפלות בנשים. איתו ירד השם ״נשיה". כשסיפרתי ליאיר האיש שלי  על השם הוא אמר לי : ״לא אהבתי .עזבי אותך ! מה זה נשיה ?? שם קיצ׳י כזה- לא מתאים״.
אולי לפני כמה שנים הייתי משחררת בבושת פנים ומחפשת שם אחר,  אבל עכשיו שאני מתקרבת לגיל 50 ,ועומדת בפתחו של הגיל שמעבר, כשעולה בי ידיעה -אני לא כל כך מהר משחררת אותה ….

גם אנשים אחרים תהו :נשיה ?תהום הנשיה ?? לפי מה שהם יודעים זה מקום לא טוב מפחיד ומסוכן .מקום של שכחה וחושך .תכלס מקום שאין לו יחסי ציבור טובים במיוחד .אבל אני עדיין לא הסכמתי לשחרר . נכנסתי לגוגל ועלה לי המשפט הזה מתהלים פח יג:" הֲיִוָּדַע בַּחֹשֶׁךְ פִּלְאֶךָ וְצִדְקָתְךָ בְּאֶרֶץ נְשִׁיָּה".מתוך דברים שנשכחו , ממעמקי נבכי העבר .
קונסטלציה או לא קונסטלציה ?
כבר התחלתי להרגיש את הדיוק שבשם .והנה בדיוק התקשרה חברתי הטובה האסיסטנטית והקולגה שלי אפרת פרבשטיין אפרת פרבשטיין מרוגשת כולה מהשם של הקורס החדש, ושלחה לי ישר הקלטות של בעלה הצדיק, איש חכם בשם נתנאל בעל ידע רב על נשיה ובכלל .והבנתי עוד המון דברים שרק חיזקו את העניין .

נשיה היא בעצם ארץ . מרחב תודעה .הארץ של התת מודע הנשי שנמצאת ממש סמוך אלינו . לרוב ,אין לנו גישה אל הארץ הזאת ,אל מרחב המודעות הזה ובצדק .לעיתים יש שומרים חמורי סבר ששומרים על הפתח .( ניתוק? ציניות ?…)ואכן מי שנכנס אל המרחב התת מודע הזה כשהוא לא שמור עלול להאבד שם קצת . יש שזקוקים לחומרים ומדיסינות שונות כדי להכנס למרחב הזה ,וגם הם עושים זאת בליווי .

בגישת הקונסטלציה הדרך לארץ נשיה היא מהירה ומיידית .ומה שאנחנו צריכים זה מישהו קשוב ומנוסה שיהיה לידנו בכניסה, ישוחח בעדינות עם השומרים וילווה אותנו בסיור מודרך בארץ הנשיה .גם בספרי ילדים אנחנו מכירים את ארץ האיבוד .הנשיה היא המרחב שאליו הדברים האבודים הולכים …( איפה שהגרביים ?…)

הנשיה היא ארץ של מודעות אחרת הנמצאת במקביל אלינו .כשנכנסים אל ארץ נשיה הכניסה היא לרובד התת קרקעי של המודעות האישית והקולקטיבית .המפתח לארץ הזו נמצאת לרוב אצל נשים . ששולטות כמובן במרחב הילודה . אם עשית סיור פעם בתוך הרחם של עצמך סביר להניח שביקרת במרחב הנשיה .אלו מרחבים בהם השכחה מבורכת . לא סתם הוא שאישה שוכחת ,כשיש לה הרבה ילדים ועברה הרבה הריונות ,היא מתחילה לשכוח .זאת כדי לזכור את הדברים הבאמת חשובים שתומכים בה ,ובכל המערכת .

 האוהל האדום הוא מרחב נשיה חשוב ממלא ומרפא .שכחה היא בעצם סמל להתחדשות. אומרים שאלמלא נשים היו שוכחות את כאב הלידה הם לא היו ממשיכות ללדת וליצר חיים .אם כל דבר היה נראה לעין אז הוא לא יכול להתחדש ולהשתנות .כח השכחה מאפשר התחדשות .לא מדובר כאן באובדן הזכרונות אלא הכנסה של התכנים לרובד עמוק יותר.אנחנו גם מבינים שמרחב הנשיה מתי שהוא בחיינו יצוף על פני הארץ. יש לנו את היכולת לווסת את העצמה שתהיה מצמיחה ולא מטביעה דרך תקשורת והכרה בקיים .

ארץ נשיה הוא המקום שהמתים לא נשכחים בו .אלא נזכרים .ארץ הנשיה הוא פוטנציאל גישה לתכנים שנמצאים מתחת לפני המודע . נפקד נעדר-נספר נמצא .באמצעות השכחה של חלקים מסויימים מתגלים רבדים אחרים תת קרקעיים שלא היו מתגלים לנו בלי השכחה .ארץ נשיה היא מרחב מודעות ששוכן ממש סמוך אלינו ואנחנו רוצות ללמוד איך לנהל אותו איך לדעת לסייר בו בבטחה איך להכנס לתוך הכאוס במודעות ולדעת לצאת ממנו .ללמוד איך ללוות נשים אחרות בדרך .נשיה היא מרחב התת מודע הנשי האינטואיציה ,הידע שמעבר .נמצאים בו הדברים שהמודע מבקש לשמור ולהגן עליהם ונמצאים בו אוצרות ידע בלתי נגמרות של מידע נשי אישי וקולקטיבי בלתי נגמר .

כל מה שאנחנו מבקשות זה שתהיה לנו היכולת להכנס לבקר שם כשאנחנו רוצות להציף ידע לא מודע כדי לקבל אינפורמציה מתוך דברים שנשכחו מהמעבר והעבר הבן דורי ומבקשים להיות מסופרים בזמן ובאופן הנכון להם. 

 .במרחב מודעות נשיה חשוב להקפיד שהתהום תהיה סמוכה לארץ אבל לא מציפה .מרחב הנשיה כשהוא לא מבוקר או מווסת עלול להציף .לכן חשוב להכנס לתוכו עם נר או עששית ,עם המנחה המדוייקת שיודעת לזהות מתי נכון להכנס ומתי פחות. מנחה שמלווה את הדרך עם אור ואוספת עבורינו משאבים בדרך .מנחה שמזהה את הקצב הנכון ,את הפניות והפתחים המיוחדים שכדאי להכנס דרכם אפילו שחשוך שם.המנחה שיודעת עד לאיזה עומק להכנס ומתי לצאת ולפנות לכיוון אחר .בקורס נלמד להכיר את המנחה שמנחה אותנו- המנחות .
בקורס נשיהאנחנו נמצאות לאורך 20 מפגשים ושבועות במרחב הנשיה .אנחנו נכנסות ושוהות שם בליווי הנכון , ואנחנו לומדות ללוות את אחיותינו בדרך זו .


הקורס הרביעי של נשיה יפתח באוקטובר בפרדס חנה .אלו קורסים ארוכים ומשמעותיים שמי שנכנסת אליו לא יוצאת אותו הדבר ….מנוסות ויודעות דבר רבות יעידו על כך .
״נשיה ״-קורס עומק כפול למטפלות בנשים בגישת הקונסטלציה המשפחתית  הוא קורס כפול ארוך המיועד למטפלות המכיל בתוכו שני קורסים המשלימים זה זה זה בגישת הקונסטלציה המשפחתית :

1.״מפגשים בחיי אישה בגישת הקונסטלציה המשפחתית ״קורס בו נעסוק באופן קבוצתי במוטיבים עיקריים בחיינו כנשים כגון : השושלת הנשית שלנו ,זוגיות , דימוי גוף ,מעברים בחיי אישה ,מפגש עם הרחם , מיניות ועוד ….

2.״העבודה הפרטנית בקליניקה ״קורס בו נלמד לעבוד באופן ממוקד בטיפול הפרטני בקליניקה ,בגישת הקונסטלציה המשפחתית .לימוד הקורס הפרטני הוא דרך סופר ויז׳ן ,הדגמות ותרגולים בזוגות ושלשות